Heldag i SF (varning för kalaslångt inlägg)

Idag har jag och Angelica alltså kört en heldag inne i SF! Vi började längst ner vid Lomard street (igen), ner till ghirardelli square som är en chokladfabrik, åt medtagen snållunch på Starbucks och vandrade mot Fishermans Wharf och pier 39 som var ashärlig! Där låg bland annat alla sjölejon och gormade och stället kryllade av små mysiga restauranger och utsikt över Alcatrazfängelset. Rekommenderar alla som ska till SF att åtminstone besöka pier 39, Fishermans W förstod jag inte riktigt grejen med haha..
 
Efter det påbörjade vi vår dagsträning - nämligen gå upp för backarna o tillbaka till bilen... Efter en svettig promme satte vi oss med full AC i bilen och körde mot unionsquare som är typ shoppinggatorna i SF. Körde runt lääänge för att få plats i ett P-hus eller ens hitta en plats på gatan, men till slut lyckades vi och det blev en väldigt snabb shoppingrunda inne på typ Adidasstore, Nike town och Urban. Ingen var lyckligare än jag när jag äntligen köpte mina Adidas Stan Smith som en tidig födelsedagspresent åt mig själv, och för 70 dollar (dvs runt 600:-)!!! Sneakers är så billigt här så sorry mama, det lär inte bli färre skor där hemma efter att jag kommit hem..... 
 
Vi hoppade in i bilen igen och körde mot Painted Ladies husen, som var så söta men inget speciellt, finns sååå mycket fina liknande hus här så man är mer facinerad av typ hela staden. Efter att fotat lite i stormen åkte vi mot Marc by Marc Jacobs och den här gången blev det inget shoppat.... Jag är på jakt efter den perfekta väskan, men jag har ju ett år tillgodo så det ska jag nog fixa mohahaaaa.. Satte oss återigen i bilen och denhär gången mot Cheesecake factory för tidig middag. 

Stället var dock fullt med folk och det var väntetid, pommesen var kalla och jag fick fel bröd till burgaren. Angelicas sötpommes kom inte ens (??) och vi fick be servitrisen upprepade gånger om saker haha... Så inte bästa servicen den här gången - vi som prisade restaurangen förra helgen.. Köpte med mig en asfet Oreocheesecake hem som står i kylen så det är väl morgondagens frulle haha. Verkligen GIGANTISK. Efter mycket om och men kunde vi äntligen åka därifrån och jag kan ju säga att det blev ingen dricks för henne idag - något som är väldigt ovanligt i USA då man dricksar i princip på varenda restaurang. 
 
Nu ligger jag alltså i sängen, proppmätt fortfarande och ska bildbomba er lite igen. Vi gör så mycket om dagarna här vilket jag tycker är skitkul, men man blir sååå trött. Imorgon ska jag ta en välförtjänt sovmorgon och sen är det nästa check på to do list - åka till Napa Valley och spana in alla vingårdar! Blir förmodligen ingen vinprovning imorgon, men reka kan man ju göra! Det ligger ca 45min bort så det är ingen biggie förhoppningsvis. Ska eventuellt förbi ett shoppingställe påvägen dit för jag behöver verkligen köpa en långärmad pyjamas haha, det är såå kallt här under mitt lakan och påslakan(???? så konstigt här) så det måste jag ha!
 
En väldigt bra dag helt enkelt!
 
 
 
I USA | |
Upp