Låååång dag!

Åh är så trött nu, klockan är 22.30 här och idag har vi verkligen hunnit med en del känns det som. Började dagen som vanligt med frukost åt barnen, skoldags och sen bar det av mot DMV för att göra mitt körkortsteoriprov. Har läst på typ varenda aupair blogg att man verkligen hatar det stället och nu förstår jag verkligen varför! Först får man ställa sig i en kö för appointment om man har bokad tid, vilket jag hade, men istället för att få gå in får man först fylla i papper - och sen ställa sig i appointment-kön igen??? Verkligen ingen logik. Tog iallafall hundra år innan jag ens fick ta ett foto och sen gå in och göra provet. Är man inte nervös innan så blir man det garanterat när man sitter där, men inte pga att man vill klara provet, utan mer pga att man vill slippa åka dit en extra gång!

Annan konstig grej är att man har 3 försök på sig. Jag failade på första försöket då det var relativt mycket frågor om deras rödljus (man får svänga höger mot rött här.....) samt yields (företräde) och alkoholprocent, vilket inte aaalls är som i Sverige. Andra provet jag gjorde var mycket enklare och har man fixat det i Sverige är det inga problem, jag har ju tur som har allt relativt färskt så det var nog en fördel! Halvvägs till calikörkort nu, uppkörningen skjuter jag på några veckor! Köra får jag göra i 3mån ändå på mitt internationella så.
 
Efter segtimmarna på DMV åkte vi mot Golden Gate Bridge för att ta lite bilder. Var relativt mycket turister där så man var typ glad om man fick en bra parkeringsplats. Slänger upp bilderna här såklart! Åkte igenom Sausalito som är en jättemysig stad nedanför bron typ där cyklister och turister frodas. Sen hem för tacolunch, en kort uppförsbackepromenad och hämtning av R på skolan. Hängde i solen vid playgrounden (alltså 26 grader och strålande sol idag!) innan vi gick hem och han for iväg på tennismatch.
 
Tvättat lite, plockat iordning lite och när R kom tillbaka så åkte vi till California Pizza Kitchen och åt middag bara vi tre då mamman fortfarande är bortrest och pappan och G skulle på en middag. Det var mysigt! Åt en ceasar sandwich (måste variera mig från ceasarsalladen he he heee....) som var helt ok. Åkte hem, R gick o la sig och nu äntligen ligger jag i sängen. Imorgon ska vi som sagt in till stan för shopping och lite turistgrejer så jag borde veeerkligen sova nu. Jobbar dock 7-12 imorgon med så helgen är inte riiiiktigt här.
 
Hoppas iallafall på en lyckad shoppingtur imorgon med mitt nya kort och allt. Trodde det skulle va svalare här i oktober än vad det varit (iallafall som idag!) så jag ""behöver"" lite nya klänningar/shorts och nån kofta eller tröja. Sen står Adidas Stan Smith på önskelistan så hittar jag dom imorgon får det bli min tidiga födelsedagspresent till mig själv för heeyyy inte många dagar kvar nuu!!
 
 
I USA | |
Upp