Cheesecake Factory

Jaa så nu har jag äntligen krypit ner i sängen efter min första dag på jobbet! Tycker vardagen här hos familjen verkar vara väldigt normal (så normal den kan bli i en typisk amerikansk familj haha) och inga konstigheter egentligen. Känns skönt att kunna observera såhär i början när jag har Angelica här, så jag verkligen kommer in i det sen! Kryper verkligen ner i sängen med ett superleende idag efter den här dagen. Gav äntligen familjen presenterna jag köpt också iochmed att vi typ inte har varit samlade allihopa förens ikväll vid middagen och dom verkade vara väldigt uppskattade! (Speciellt handduken mamma!)
 
Såå iallafall. Igår åkte vi ju som sagt för att shoppa på lite olika ställen här. Vi åkte bland annat till Northgate och The Village som ligger här i närheten och besökte typiska butiker som Forever 21, Victoria Secret, Macy's, Nordstrom osvosv. Vad jag kom hem med? En bodylotion från VS. Endast. Haha, såå tråkig shopping! Men så är det ju oftast. När man tänkt spendera så hittar man ingenting! Aja, jag har ett år på mig och på lördag ska vi ha en heldag i centrala SF och besöka bland annat Nikestore eventuellt, och där hittar man ju alltid något! 

Så efter vår fönstershoppingtur premiärade vi på Cheesecake Factory! Alla som varit där har ju prisat detta för mig, speciellt mina kusiner som har lyft denna restaurang till skyarna - och jag måste säga att jag håller med! Jag åt en krämig pasta (såklart) med tomater, kyckling, champinjoner, pancetta, karamelliserad lök osvosv. Var krånglig och bytte pastasort och tog bort ärtorna - utan ett enda klagomål eller suck som det hade varit i Sverige. Här dricksar man ju även 10-15% som standard så det får man försöka vänja sig vid! I och med att portionerna var gigantiska blev det ingen cheesecake (som mina kusiner tjatat om!) men som sagt - ett år, och jag lovar - det kommer!
 
Så efter jag tryckt i mig pastan (och alltså portionen var SÅ stor!!!) och fått en bag med rester (japp, det händer på riktigt) så åkte vi till närmaste bio för att se minions. Att gå på bio här är liksom ingen big deal utan mer en vardagsgrej och något folk gör ensamma vilket är rätt udda om man jämför med hemma. Så när jag och Angelica gled in i biosalongen ca 40min innan bion började var det kolsvart och helt tomt. Kom ett par till innan filmen drog igång och den var såå mysig! Så skönt att se något lättsamt på kvällskvisten och sen bara åka hem och sova.
 
Såå gårdagen var en väldigt bra dag! Känns som man kommer få många sånna dagar här. I helgen är som sagt planen att åka till SF på lördag och eventuellt till Napa Valley på söndag! Napa är fullt av massor av vingårdar och fina utsikter, så det är ett ställe som jag veeerkligen vill besöka under mitt år här, så att göra det såhär tidigt är ju rena drömmen.
 
Det enda som känns lite kämpigt är att jag har mitt teoriprov för körkortet inbokat på fredag den här veckan. Jag har inte börjat köra här än, och att börja plugga inför ett teoriprov samma vecka som man kommer hit när hjärnan redan är en svamp känns lite jobbigt - men jag hoppas på att teorin ligger ganska färskt i och med att det var relativt nyligen den gjordes i Sverige! Vi får hålla tummarna för mig. Här kostar ett teoriprov kanske 30 dollar, så det är inte lika dyrt som hemma och man får tre chanser på sig på samma gång - så vi får bara hoppas på det bästa! Jag vet iallafall hur jag ska spendera mina lediga timmar tills dess - med näsan i körboken (dvs ett häfte på seriöst 60sidor - nada!) och med tester på nätet. Får se shoppingen i SF på lördag som en belöning.

Oj vad långt det blev utav ingenting! Men jag har verkligen haft toppendagar här nu och allt känns så bra. Familjen ska tyvärr bort över jul så är det någon utav min familj eller vänner som vill komma ifrån kylan så hola at me! Imorgon har jag ingenting inplanerat på fritiden förutom att ev. åka och fixa mitt social security number (typ personnr här) så vi får se vad vi gör imorgon!
 
 
I USA | |
#1 - - a n n i k a:

Gott!

Upp