Första dagen på mitt nya jobb...

Jaaapp idag är alltså första "riktiga" dagen på "jobbet"! Jag vaknade redan kl 6 av mig själv så det var inte så jobbigt att hoppa upp och gå utanför dörren till jobbet två minuter i sju... Skönt! Jag har ju mest observerat allt Angelica gjort idag än så länge, så skönt att vi har ca 10 vardagar kvar tillsammans så jag verkligen hinner snappa upp allt! Gjorde iordning frukost till barnen, skjutsade G till skolan och sen gick med R till hans skola.

Sen åkte vi hem, städade iordning lite smått i barnens rum och åt frukost. På med träningskläderna och sen spelade vi tennis med familjens bästa vänners au pair Angelica - så två Angelicor just nu haha. Min värdfamilj har ju tennisbana på tomten (eeh lyx!!) så vi ska försöka få till en del spelande i veckorna, det är ju kul men när man inte är bra på det så blir jag så frustrerad - men övning ger färdighet I guess.
 
Nu ska vi strax tömma tumlaren på tvätt (man tumlar typ allt här..?) och sortera lite tvätt innan vi går till R's skola för att hämta honom. Hans soccer var inställd idag så vi får se vad vi hittar på! Eventuellt åka till Jamba Juice här i närheten som tydligen har massa goda juicer/smoothies som han gillar. Allt för att hålla honom borta ifrån tvspelandet haha...
 
Jag uppdaterar säkert igen senare ikväll (klockan är bara 14:20 här) med vad vi hittade på igårkväll osv.
 
Hejsvejs!
I USA | |
Upp